Där drömmar blir verklighet

I huset Stellans byggs det och plockas bråte för fullt nu. Vi inreder, snickrar och förbereder för fullt för…höns! Det verkar som att alla vi som bor på Stellans har drömt om att ha höns, och Skattungbyn känns som en by där drömmar blir till verklighet.
Det är häftigt att få leva i en by där människor drömmer stora drömmar, och gör verklighet av dem. Jag tror det kommer få mig att våga ta kliv som jag tidigare inte vågat, och när jag tvivlar på drömmarna kan jag titta på drivna människor i byn som faktiskt får det att funka. Det ger hopp.

Jag skulle bara vilja ge en stor eloge till vår lärare Patrik, som för mig är en så stor inspirationskälla. Att få ha en lärare som inte bara kan väldigt mycket om självhushållning och hållbar livsföring, utan faktiskt själv lever och andas det – är en enorm tillgång. Det är inga tomma ord i det han säger, utan det är väl beprövat av honom själv.
IMG_1133

/Tove-Lina

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

