Skattungbyn Solidaritetsgräver

För ungefär 2 månader sedan skadade jag benet, vilket har resulterat att jag har spenderat den mesta tiden sedan dess på kryckor och bl a inte kunnat jobbat med all odling.

Men istället för att allt har slutat i total katastrof, så har både kursare och boende i Skattungbyn visat sig från sin bästa sida och hjälpt till så att min odlingslott inte har kommit på efterkälken. Flera olika personer har grävt bort allt ogräs, fixat odlingsbäddar och sett till att det blir sått, så även jag ska få stoppa min mage full med goda grönsaker till hösten.

Bilderna för 2 veckor sen när Lina, Olle, Markus, Malena, Ragna och Håkan (som tyvärr inte kom med på bild) var och grävde upp ogräset som var kvar av odlingslotten.IMG_1017 IMG_1030 IMG_1022

 

Stort tack till alla andra som också varit med och hjälp till den senaste tiden =)

/// Andreas

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

