Slutskördat!

Jag har nu skördat det sista på min lott!

Jag har bland annat slutskördat bondbönor och ärtor som gav en riklig skörd under onsdagen, vilket var tur, eftersom frosten hade kommit natten till torsdag och lagt sig som ett täcke över odlingarna.

Torsdag förmiddag fick jag rucka av de den sista purjon och sellerin från den stenfrusna jorden. Efter det slutförde jag grävandet av vitlöksbädden, slängde på gödsel, satte vitlöken och öste på halmen. Kort därpå infann sig lugnet och jag kunde äntligen känna att jag kunde andas ut efter ett år av odling i Skattungbyn!

Jag ser med spänning fram emot att ta del av nästa årskursares odlingsår!

Foto0040

Frost över landet

/Rasmus

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Slutskördat!

  1. Johanna Wallin skriver:

    Det har varit kul att följa er under året! Många inspirerande inlägg, tack för att ni delar med er.:)

Kommentera

