Prata med kuratorn?

Alltså jag tror nästan jag måste gå och prata med Carina! (Vår kurator)

En våg av besvikelse, missmod, hopplöshet väller över mig när jag står vid mitt rotsaksland. Var är alla palsternackor, rätticka, haverrot som jag petade ner i jorden för några veckor sedan? Det är ju så när tomt efter att jag rensad bort allt ogräs. (Okej lite morötter har kommit upp.)  Jag förväntade mig långa täta rader av små groende läckerheter vid det här laget. Och inte heller nån dill och persilja syns till. VAD ÄR DETTA???? Efter allt grävande, fixande med bäddar och gödslande!?  Och nu är det väl nästan försent att kompletteringsså!

Ska jag behöva acceptera det här? Var kan man lägga in en klagoanmälan?

Eller ska jag bara i svartaste sorg gå upp till Carina och förbruka några av hennes näsdukar?

Äh, i eftermiddag har vi genomgång med Patrik på lotterna. Det piggar nog upp. Och plantorna vi satt ut ser ju fina ut.

Maja

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

