Goddag yxskaft!

Hej Halloj! klassen är ju uppdelade i fyra grupper nu första veckorna medans matlagningskursen pågår. Idag på förmiddagen var min grupp nere i verkstan med Patrik och hade en teoretisk genomgång om yxor samt praktiskt arbete. Personligen så fick jag möjlighet att spräcka hål på några fördomar, och vad är väl bättre än det? Innan idag så tyckte jag att yxor verkade vara rätt värdelösa men nu är det som att en hel ny värld uppenbarade sig! Nu när en förstår hantverket bakom yxan och dess användningsområden så är det icke något att taga för givet.

Och så slog det mig idag, ännu en gång, vilken fantastisk klass jag har! VAD VI ÄN GÖR så har vi kuul!! Hur fantastiskt är inte det. Massor med hälsningar från oss skattungar.

//Jannice

 

 

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

