Lär känna Thomas

IMG_0884

Namn? Thomas Kjellberg Jensen, Kjellberg är från pappa och Jensen är från mamma. Mamma är dansk och pappa är från Sundsvall.

Var kommer du ifrån? Jag kommer från en liten by som heter Bonnarp i Nordvästra Skåne vid söderåsen.

Varför sökte du kursen? Jag har en vision om att lönearbeta så lite som möjligt och att jag vill bo och leva nära naturen. Jag saknar de praktiska kunskaperna som krävs för att leva ett sådant liv, därför vill jag lära mig detta och få en introduktion till detta liv. I byn finns en traditionen av ett självförsörjande leverne.

Vilken är din favorit rotfrukt? Morot, därför att en morot är en lagom mängd morot att äta, rå är bäst, kokt är inte så god.

Vilken musik skulle du vilja vakna till? Banshee beat med Animal Collective , den är lugn och skön med ett utdraget intro så det känns som ett harmoniskt sätt att vakna.

Vilken dold talang tar du med dig till kursen? Min dolda talang är att jag kan hålla långa föredrag om filosofen Ludwig Wittgenstein.

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

