Halvdjupa dalar och höga toppar

13640966_10153504840350771_1362581331314052950_o

Ni vet när man lever i en liten, rosa, fluffig, len, mjuk, väldoftande, fantastiskt, felfri kärleksbubbla som fick syrebrist och blev typ grå och du vet.. kvävd? Inte? Har du gått kursen så vet du garanterat vad jag snackar om i allafall, haha.

Jag klev i alla fall ut ur bubblan för två veckor sedan för att hämta ny kraft och energi på annat håll för att kunna ge tillbaka det till bubblan igen. Besökte gamla vänner, for på bröllop och gick på festival. Upplevt många nya vackra platser, spännande möten, givande samtal.

Men nu är jag åter tillbaka där jag hör hemma. Sitter i grönsakslandet och låter mig själv ta del av det lugn och den frid som naturen vill dela tillsammans med mig. Nu är jag redo för att fortsätta denna fantastiska resa som kursen erbjuder mig. Och jag är åter påmind om att det är det här jag verkligen vill göra, det är såhär jag vill leva, och att jag trots ständiga prövningar trivs likt ett bi i honung här. Det är så lustigt att när man var säker på att livet inte kunde bli bättre, och så visade det sig att det kunde det visst! Borta bra men hemma bäst.

Att fåglarna ätit upp alla ärtor och att bäddarna mestadels bara består av ogräs, de sket man väl i. För jag lever mitt drömliv!

Budskap: Det är viktigt att ta vara på kursen på bästa sätt så att det blir så bra för en själv. Du spenderar ett år av ditt liv här, och du gör det bara för din egna skull. Och det är klart att man vill få ut det mesta möjliga. Men allt handlar faktiskt inte om prestation. Tror att dem flesta i klassen kan skriva under på det nu när vi kommit halvvägs.
Ha det bäst! Kärlek & Frid //Jannice Granlund
#Skattungbyn #skattungekursen #Skattungbykursen  #hadeadrignågonplanB 

Om Skattungarna

Den här bloggen drivs av de kursdeltagare som går Skattungkursen just nu!
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Halvdjupa dalar och höga toppar

  1. skattungarna skriver:

    Och bara den grejen när man kommer hem till ”internatet” så kommer alla rumskompisarna flyger över en och bara LOVEBOMBAR. Det är då man vet att man har kommit ”hem” på riktigt. Det finaste med skattungekursen enligt mig är denna gemanskap, trots konflikter och diverse jobbiga grejer så finns det en stark sammhörighet och en vilja att hålla ihop, Och DET är det jag kommer ta med mig mest härifrån sedan. See ya!

Kommentera

